Oferta
ZAKRES USŁUG ARCHIWIZACYJNYCH NA ROK 2009/2010 OBEJMUJE:
- Przeprowadzenie kontroli (skontrum) zasobu archiwalnego;
- Zapoznanie się z historią i strukturą organizacyjną jednostki (zakładu);
- Rozpoznanie przynależności zespołowej akt;
- Segregację dokumentacji;
- Systematyzację dokumentacji w obrębie zespołu;
- Dokonanie kwalifikacji archiwalnej akt;
- Brakowanie dokumentacji przeterminowanej;
- Archiwizowanie („właściwe”) materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej, a w tym:
a) porządkowanie materiałów w teczkach;
b) usuwanie elementów metalowych (tzw. „mała konserwacja”);
c) opisywanie i znakowanie teczek;
d) inwentaryzacja (sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych);
- Przygotowanie dokumentacji do przekazania właściwym jednostkom w celu dalszego przechowywania;
- Obsługa archiwów i składnic akt w działających zakładach;
- Przechowywanie dokumentacji w składnicy akt Firmy „ARCHIPAX” Sp. z o.o., 42-400 Zawiercie, ul. Żniwna 1a.
Dokumentacja kategorii A.
Nasza Firma specjalizuje się w opracowywaniu dokumentacji archiwalnej kat. A (dokumentacja sprzed 1945 roku), na rzecz przechowywania przez Archiwa Państwowe. Jest to proces bardzo trudny, złożony, wymagający odpowiednich kompetencji.
Ostatnio przekazywaliśmy taką dokumentację do Archiwum Państwowego w Radomiu.
Była to dokumentacja Ośrodka Badawczo – Rozwojowego Środków Organizacyjno – Technicznych „PREBOT” w Radomiu.
SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PRAC ARCHIWIZACYJNYCH:
Szeroki wachlarz oferowanych przez nas usług, trwale
związanych z obiegiem dokumentów w firmie kreuje nas na specjalistę w zakresie bezpieczeństwa i niezawodności informacji. Dlatego też jesteśmy w stanie doradzać Państwu poprzez:
- wykonywanie złożonych audytów w zakresie obiegu dokumentacji i informacji w firmie
- opracowywanie instrukcji i regulaminów uwzględniających specyfikę danego przedsiębiorstwa
- pomoc w prawidłowej organizacji systemu zarządzania dokumentacji
Wykonywane przez nas audyty pozwalają na obiektywną ocenę funkcjonowania dokumentów w firnie pod względem istniejących instrukcji lub zwyczajów z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Poddaje również ocenie sam sposób obiegu i przechowywania akt przez pryzmat ich dostępności i bezpieczeństwa. Nasz audyt stanowi diagnozawaniu istniejącego
oraz projekt rozwiązań poprawiających funkcjonowanie obiegu informacji w firmie.
BRAKOWANIE DOKUMENTACJI ...
Niezależnie od tego, czy są to wydruki komputerowe, notatki, adresy klientów, faktury, dyskietki komputerowe czy płyty CD, dysponujemy pełnymi możliwościami ich trwałego zniszczenia.
W przypadku posiadania przez Państwa materiałów zawierających dane osobowe lub informacje niejawne, gwarantujemy ich bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami usunięcie.
- zapakowanie i zabezpieczenie przez Państwa lub naszych pracowników dokumentów przeznaczonych do zniszczenia
- protokólarny odbiór dokumentacji ze wskazanego miejsca
- załadowanie, przewóz do miejsca zniszczenia oraz rozładowanie transportu
- zniszczenie – rozdrobnienie dokumentacji
- segregowanie dokumentacji niearchiwalnej (kat.B) i archiwalnej (kat.A)
- kwalifikowanie i klasyfikowanie dokumentów pod względem ich przydatności dla Użytkownika oraz przepisów zewnętrznych (ustaw, zarządzeń, instrukcji),
- porządkowanie akt rzeczowo i chronologicznie
- wydzielanie z archiwum zbędnej dokumentacji kategorii B i Bc
- wykonania spisu wybrakowanych akt – przygotowanie do bezpiecznego zniszczenia lub utylizacji
- pakowanie dokumentacji do specjalnych pudeł archiwizacyjnych
- ustawianie akt na regałach w porządku numerycznym i chronologicznym
- sporządzanie pełnej, komputerowej ewidencji akt, w postaci dostosowanej do Państwa potrzeb i obowiązujących wymogów
- przeprowadzenie instruktażu zwiększającego efektywność korzystania z akt